keskiviikko 7. lokakuuta 2015

Day 3 / Kings Canyon, Rainbow Valley & Alice Springs




Tästä kuvasta näkee, miten noi kivet eivät oikeasti ole punaisia, vaan valkoisia, jotka ovat peittyneet punaisen pölyn alle.




Meidän superopas! Okei en ole monella tourilla ollut, mutta uskaltaisin väittää, että Julianin intohimo, omistautuminen, tieto, kulttuurituntemus ja iloisuus olivat omaa luokkaansa!






Tourin vikana päivänä herättiin taas ennen viittä, jotta kerettäisiin tehdä 3,5 tunnin patikointi ennen iltapäivän paahtavaa kuumuutta. Kings Canyon oli mun ehdoton lempparikohde ton reissun aikana! Toi paikka veti sanattomaksi kauneudellaan ja upeilla maisemilla. Kyllä sitä taas tunsi itsensä pieneksi ja luonnon voimakkaaksi, ihan oikeesti, tollaset kivimuodostelmat?? Mä hämmästyin miten vehreää tuolla oli, sillä olin kuvitellut, että Keski-Australia olisi täysin kuiva ja aavikkoinen. Muuten mä en oikein osaa kirjoittaa tosta paikasta mitään. Se oli aivan tajuttoman upea, menkää ja kokekaa itse, sillä ei tohon riitä sanat kuvailemaan tota mahtavuutta!


Nähtiin reissulla dingoja, kenguja, lehmiä(?), liskoja ja tällainen karvainen otus. Mun eka iso hämähäkki, jonka oon täällä nähnyt. Ja ei huolta, tää kuva on otettu kaukaa zoomaten haha.


Reissun lopuksi meidän superopas vei meidät vielä extempore Rainbow Valleyyn, jonka nähtävyys on tuo suuri kivimuodostelma. Sateenkaarinimitys tulee tuosta kivestä, jossa näkyy monia eri sävyjä ja värejä. Ihanaa, että saatiin tollanen extra, mutta tossa vaiheessa reissua olin niin väsynyt, että olisin maksanut melkeenpä mitä vaan päästäkseni äkkiä suihkuun, syömään ja nukkumaan, enkä varsinaisesti hinkunut ajelemaan bussilla extraa huonoja teitä pitkin hah.

Kings Canyonin lisäksi päivä sisälsi paljon tien päällä olemista, sillä matkaa tuolta Alice Springsiin oli yhteensä viitisen tuntia. Jaettiin matka kuitenkin osiin, joten istumisesta selvittiin. Tour päättyi Alice Springsiin, jossa vietin yhden yön ennen siirtymistä etelään, Adelaideen. Muhun Alice Springs ei tehnyt vaikutusta. Saattoi tietenkin johtua, että olin kamalan väsynyt ja likainen, kun kaikki kamat olivat oranssin pölyn peitossa. Ikinä en ole muuten varmaan tuntenut itseäni niin puhtaaksi kuin tuolla hostellissa suihkun jälkeen. Mulle ei todella olisi tullut mieleenkään lähteä yksin pimeällä minnekään. Tulipahan sekin kuitenkin nähtyä, tai no en kamalasti kerennyt nähdä, mitä nyt supermarketissa kävin pariin otteeseen ja aamulla käveleskelin ympäriinsä. Alice Springsiä kuvailisin kuivaksi, kuumaksi, pelottavaksi ja tylsäksi, mutta siellä pitäisi olla vähän kauemmin muodostaakseen kunnollisen mielipiteen.

Seuraavassa postauksessa Adelaidesta, joka on mun uusi lempparikaupunki.

Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti