torstai 24. joulukuuta 2015

MERRY CHRISTMAS!!!



Kun joulukuu näyttää tältä, joulufiilikseen pääseminen on hurjan hankalaa...


Mä olen aina tykännyt joulusta - pakkasesta, lumesta, joulutortuista, perinteisistä jouluruoista, pimeistä illoista, perheen kanssa vietetystä ajasta, lahjojen paketoimisesta, joulukirkosta, jouluvaloista, kauniista suomenkielisistä joululauluista, kynttilöistä ja siitä yleisestä tunelmasta. Täällä helteiden keskellä olen kuitenkin tajunnut, miten paljon suomalaista joulua rakastankaan! Olen seurannut puhelimen lukitusnäytöltä päivämäärän vaihtumista ja joulun lähenemistä epäuskoisena. Joulufiilistä ei vain ole tippaakaan. Ei väliä, vaikka joulukuusi paketteineen on seissyt olohuoneessa reilun kuukauden, ollaan kierrelty kaupungilla jouluvaloja katsellen, käyty muutamassa ulkojoulukonsertissa ja olen iltaisin kuunnellut omia joululistojani Spotifysta tai lipittänyt Ikean glögiä Annas-pipareiden kanssa. Jouluvalot, joululaulut ja joulupukit eivät tunnu jouluisilta, kun vakiovaatteet ovat bikinit, aamulla pohditaan mennäänkö leikkipuistoon, jätskille vai rannalle, koitan mahduttaa surffitunteja vapaa-ajalle ja koko päivän auringossa seissyt auto on kuin pahin sauna.

Vaikka tämä joulu tulee olemaan todella erilainen, ei se tarkoita, etttä sen täytyisi olla huono. On kiva kokea Aussijoulu paikallisessa perheessä ja olen varma, että seafood paellan, uima-altaan, barbequen ja ison suvun voimin saadaan aikaseksi mieleenpainuva ja hauska kokemus!! Ausseissa pääpäivä on 25.12, ja lahjat avataan joulupäivän aamuna. Joulu on täällä tosiaan enemmän rentoilua sukulaisten ja kavereiden kanssa barbequen äärellä, eikä rantailu tai retkeilykään ole poissuljettuja vaihtoehtoja. Mun hostperheessä joulua juhlitaan jo aattoiltana äidin suvun kanssa ja 25.12 aamulla hengaillaan ihan perheen kesken ja iltapäivällä/illalla juhlitaan joulua kunnolla isän suvun kanssa. Todennäköisesti mennään myös keskiyän tai joulupäivän aamun messuun. Mun hostperheessä lapset saavat isommat joululahjat perheeltä ja sukulaisilta ja (Pohjoisnavalla asuva) joulupukki tuo joulusukkiin pienempiä paketteja ja herkkuja. 

Hyvää joulua maailman toiselta puolelta Sydneystä!!!!

Hanna

ps. Kiitos kaikille viesteistä, sähköposteista, korteista ja paketeista, joka ikinen on ilahduttanut supersuuresti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti