perjantai 6. marraskuuta 2015

Five months down


Kuvat ovat University of Sydneystä. Saanko jooko mennä tonne opiskelemaan???

Viime päivinä mulla on enkku ja suomi olleet ihan sekaisin. Olen vastaillut suomi-ihmisille whatsappissa huomaamattani enkuksi, mutta ehkä vielä enemmän hämmennystä ovat aiheuttaneet mun suomenkieliset facebook-viestit täkäläisille luistelujoukkuelaisille ja perheen tytötkin ovat naureskelleet ihmeissään, kun olen suomeksi kehottanut pakkaamaan koululaukun tai syömään aamupalaa. Itse en ole näitä aina edes huomannut. Olen koittanut miettiä, ajattelenko tai näenkö unia enkuksi vai suomeksi, mutta mä en ihan oikeasti tiedä!!

Hanna

ps. Aussit on kanssa ihan toivottomia julkisen liikenteen kanssa sateen iskiessä... Eilenkin kaikki aamun bussit olivat myöhässä 15-40 minuuttia sateen takia.

pps. Alotin eilen Antti Tuiskun, Samuli Edelmannin ja Suvi Teräsniskan joululaulujen kuuntelun. Vietin tänään ihan oikeasti ekan päivän Sydney-ajalta kokonaan kotona rentoillen koulumatkoja ja nopeaa posti- & kenkienostoreissua lukuunottamatta. Oli aivan ihanaa neuloa joululahjoja, kuunnella joululauluja, kokkailla banaanilettuja ja kattoa yksi leffa. Tuntui niin ihanan tavalliselta ja kotoisalta. Viikonloppuna on toivottavasti tiedossa Ikea-reissu Suomi-tyttöjen kanssa, jos saisi vähä lisää tuttuja ruokia ja ainakin tuttua fiilistä, kun näkee kaikki tutut huonekalut yms. Kyllä mä siis täällä viihdyn oikein mainiosti, mutta "kuukausipäivien" aikoihin aina tulee ajateltua Suomea enemmän...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti